Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

rozwój kompetencji matematyczno - przyrodniczych

matematyka

 

 Zajęcia przeznaczone dla uczniów klas pierwszych i drugich Technikum

 

Cele zajęć: Uczestnik po zajęciach

  • sporządza wykresy funkcji kwadratowych i odczytuje z wykresu podstawowe własności funkcji, wyznacza wzór funkcji kwadratowej, wyznacza miejsca zerowe, wartość największą i najmniejszą w przedziale domkniętym,
  • rozwiązuje równania i nierówności kwadratowe oraz zadania prowadzące do równań i nierówności kwadratowych, rozwiązuje zadania prowadzące do badania funkcji kwadratowej,
  • rozkłada wielomian na czynniki różnymi metodami, wykonuje działania na wielomianach,
  • rozwiązuje proste równania i nierówności wielomianowe,
  • sporządza wykresy, odczytuje własności i rozwiązuje zadania związane z proporcjonalnością odwrotną,
  • wyznacza dziedzinę wyrażenia wymiernego, oblicza wartość liczbową wyrażenia wymiernego, skraca i rozszerza wyrażenia wymierne, dodaje, obejmuje, mnoży i dzieli wyrażenia wymierne,
  • rozwiązuje proste równanie i nierówności wymierne,
  • wykonuje działania na potęgach o wykładniku wymiernym,
  • zna i stosuje wzory skróconego mnożenia,
  • wykonuje działania na pierwiastkach arytmetycznych, w szczególności stopnia nieparzystego z liczby ujemnej,
  • usuwa niewymierność z mianownika,
  • posługuje się wartością bezwzględną i rozwiązuje z nią równania i nierówności,
  • zna pojęcie funkcji i umie określić jej własności,
  • potrafi wykonać przekształcenia wykresów funkcji,
  • rozwiązuje układy równań stopnia I z dwiema niewiadomymi różnymi metodami.
  •  



 Liczba uczestników: 24

 

Prowadzący: Bogusława Skoracka, Magdalena Twardowska

 

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.