Jak funkcjonuje urząd skarbowy? Jakimi podatkami obciążeni są konsumenci?

Czym zajmuje się nowo powstałe centrum obsługi i na czym polega Narodowa Loteria Paragonowa? Na te pytania i na wiele innych mogła uzyskać odpowiedź młodzież z Technikum kształcącego w zawodzie technik ekonomista.

Uczniowie z klasy III TB, w ramach praktyk zawodowych, 5 listopada br. udali się do gostyńskiej „skarbówki”. Młodzież podczas dwugodzinnego spotkania poznała strukturę organizacyjną urzędu skarbowego. Warto było posłuchać o rodzajach podatków, deklaracjach i terminach ich składania. Pracownicy urzędu przekazali uczniom cenne, praktyczne wskazówki dotyczące załatwiania różnego rodzaju spraw związanych z podatkami m.in. omówili sposób wypełniania rocznego zeznania podatkowego, e-deklaracje czy platformę e-PUAP. Jak się okazuje Administracja Podatkowa, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta, uruchomiła od 1 września br. centra obsługi. To nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy. Oprócz tego od 1 września mikroprzedsiębiorca w centrach obsługi może skorzystać z pomocy asystenta podatnika.

Podczas spotkania młodzież dowiedziała się o najnowszej akcji edukacyjnej Ministerstwa Finansów zachęcającej Polaków do wydawania i brania paragonów fiskalnych oraz uświadomienie im, jak dużą rolę pełnią w uczciwym obrocie gospodarczym. Aby wziąć udział w loterii, wystarczy mieć ukończone 18 lat i  paragon fiskalny na minimum 10 zł oraz zarejestrować go na stronie www.loteriaparagonowa.gov.pl.

Projekty