W październiku grupa 10 uczniów wraz z opiekunem zgłosiła się do udziału w projekcie badawczym „Postaw na słońce”.
Konkurs ma na celu rozpowszechnienie wiedzy o mikroinstalacjach OZE, czyli urządzeniach, pozwalających wytwarzać energię elektryczną we własnym zakresie na swój własny użytek. Szczególny nacisk organizatorzy kładą na fotowoltaikę, czyli technologie przetwarzania energii słonecznej na elektryczną. Głównym założeniem konkursu jest wyedukowanie w szkołach grup uczniów, którzy zdobędą rzetelną wiedzę w tym temacie. W drugim etapie konkursu uczestnicy podzielą się zdobytą wiedzą z innymi uczniami, a także z mieszkańcami swojej okolicy.
Projekt składa się z dwóch etapów. Do zadań pierwszego z nich należało zbudować zespół, podzielić się obowiązakmi oraz przygotować krótkie informacje dotyczące obecnych sposobów wytwarzania energii elektrycznej i przeanalizować problem efektywności energetycznej, nowoczesnych technologii grzewczych oraz OZE.
W etapie drugim, uczniowie muszą sporządzić analizę energetyczną dla dowolnych budynków mieszkalnych oraz dla szkoły. Będą wykonywać projekty i symulacje instalacji fotowoltaicznej, sprawdzać wydajność zaprojektowanych układów, dokonywać kompensacji CO2 za pomocą dostępnych kalkulatorów. W tym zadaniu muszą również przekazać swoją wiedzę szerszemu gronu i rozpromować swoje działania.
Do projektu zgłosiło się 7 uczniów z klasy 2TC: Oskar Bielka, Marcin Busz, Tobiasz Kuczyński, Jakub Lisiecki, Bartosz Napierała, Adam Okoniewski, Nikodem Sieradzki oraz 3 uczniów z 3TAP: Aleksander Wajs, Michał Wlekliński, Piotr Wrocławski. Opiekunem grupy projektowej jest Katarzyna Winiarska.